What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
Magnutz skrev:
sensei skrev:
Magnutz skrev:Åoåke Unger. Tomas "Chips" Johansson.
Hahaha, det är mycket snack om chips nu för tiden! Man blir ju chipssugen varenda gång man läser ett inlägg av dig.
Chips är jävligt gott! Tyvärr sätter det sig på kistan och under hakan. Som på Tomas då.
Jag kör Vinäger-varianten från Estrella. Helt fantastisk och gifter sig oerhört väl med en kall eller två.
Salt & Vinegar är fan en frälsning.. En kall, eller Cola och en påse S & V.. Tror det kan vara vad Thomas Johansson råkat ut för, om och om igen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Mäklaren »

Haha ja, Tjomme har garanterat öppnat något påse för mycket av dessa läckerheter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:Haha ja, Tjomme har garanterat öppnat något påse för mycket av dessa läckerheter.
När han slutar Live-Hata DIF blir han rumsren! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Kentta »

Filip och Fredrik, såna jävla svin, får man intrycket av genom TV:n i alla fall.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av seppuko »

Haha, nä det är o-svensk TV. Fantastiskt. Dock ikväll så var ju jargongen mot Sjöberg ganska väntad, Sjöberg är ju rätt känd för att vara en o-svensk idrottare :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7141
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:Filip och Fredrik, såna jävla svin, får man intrycket av genom TV:n i alla fall.
För stort ego för deras eget bästa, men på något sätt underhåller de ändå, speciellt då de har minskat rejält på babblandet. I Boston Tea Party är det dock olidligt. Håll er till ämnet, var koncisa och låt Patrik snacka för helvete!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Struten »

Håller med Soldier om att dem underhåller och jag med far och bror gillar't i varje fall. Det som stör mest är väl att det känns så uppgjort alltihop med dem här quizen som Filip verkar ha overkligt bra koll på. Lägg därtill en massa smågrejer som Åkessons psykande mot gästerna vid viktiga moment o.s.v.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7141
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIF_Soldier »

Struten skrev:Håller med Soldier om att dem underhåller och jag med far och bror gillar't i varje fall. Det som stör mest är väl att det känns så uppgjort alltihop med dem här quizen som Filip verkar ha overkligt bra koll på. Lägg därtill en massa smågrejer som Åkessons psykande mot gästerna vid viktiga moment o.s.v.
Tror inte själva "Vem är det?"-quizet är uppgjort så - däremot slänger de ofta in just denna Filips paradgren i viktiga lägen, i poängspannet 6-9, för att antingen "garantera" en hemmaseger eller för att se om någon kan slå Filip i den. Själv tror jag att det är en blandning.

För övrigt ganska uppenbart att F&F gjorde en läggmatch eftersom det var säsongsavslutning. Filips usla fotbollsstraff efter tre perfekta avslöjade det allra mest.

Åkeson psykar alla, även F&F (märktes tydligt under "Finn ett fel"). Tyvärr kan jag inte säga att fjanten inte fattar när han bör hålla käft eller för den delen när han ska stå still - han är väl medveten om det och det är därför han är en sån jävla tönt. Kan ni fatta att han ville krama Hardy? Fan, tror inte ens Hardys fru får göra det - får hon ens skaka hand?

En fet känga, på tal om topic, till bildproducenterna i Vem kan slå som envisades med att slänga in bilder på de tävlande under Finn ett fel-grenen, precis när man var som mest koncentrerad. Fan vad irriterande.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

What grinds your gears?

Inlägg av seppuko »

Mjo klart grenarna är uppgjorda, men inte mer än att det inte ska gagna modtåndaren. Tex i te höjdhopp eller längdhopp igår. Sen kör dom väl quiz var tredje gren? :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Struten »

DIF_Soldier skrev:
Struten skrev:Håller med Soldier om att dem underhåller och jag med far och bror gillar't i varje fall. Det som stör mest är väl att det känns så uppgjort alltihop med dem här quizen som Filip verkar ha overkligt bra koll på. Lägg därtill en massa smågrejer som Åkessons psykande mot gästerna vid viktiga moment o.s.v.
Tror inte själva "Vem är det?"-quizet är uppgjort så - däremot slänger de ofta in just denna Filips paradgren i viktiga lägen, i poängspannet 6-9, för att antingen "garantera" en hemmaseger eller för att se om någon kan slå Filip i den. Själv tror jag att det är en blandning.

För övrigt ganska uppenbart att F&F gjorde en läggmatch eftersom det var säsongsavslutning. Filips usla fotbollsstraff efter tre perfekta avslöjade det allra mest.

Åkeson psykar alla, även F&F (märktes tydligt under "Finn ett fel"). Tyvärr kan jag inte säga att fjanten inte fattar när han bör hålla käft eller för den delen när han ska stå still - han är väl medveten om det och det är därför han är en sån jävla tönt. Kan ni fatta att han ville krama Hardy? Fan, tror inte ens Hardys fru får göra det - får hon ens skaka hand?

En fet känga, på tal om topic, till bildproducenterna i Vem kan slå som envisades med att slänga in bilder på de tävlande under Finn ett fel-grenen, precis när man var som mest koncentrerad. Fan vad irriterande.
Alltid lika spot on.
tobbe11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-11-25

Re: What grinds your gears?

Inlägg av tobbe11 »

Jag stör mig ganska mycket på folk som skrattar jättehögt åt skämt som inte är roliga. Mest störande är det på bio. Blir inte kul att se en film när någon bakom en skrattar som en hyena åt nåt som inte ens är roligt. I allmänhet kan det förstöra det roliga. Jag jobbade på ett vandrarhem i oslo med en som skrattade skithögt när man berättade en rolig historia eller så, men åt helt fel saker. Det blir så tydligt att man ligger på olika frekvenser på nåt vis..
Senast redigerad av tobbe11 den 2011-12-09 13:00:10, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

tobbe11 skrev:Jag stör mig ganska mycket på folk som skrattar jättehögt åt skämt som inte är roliga. Mest störande är det på bio. Blir inte kul att se en film när någon bakom en skrattar som en hyena åt nåt som inte ens är roligt.
Du kommer nog att inse att vi har lite olika humor i livet! Pålagda "Vänner"-skratt (eller annan mer modern Amerikansk sit-com) håller på att förstöra humorn. ;)

Sen håller jag med att det är störigt när folk skrattar för högt - det är alltid störande, tycker jag. :) Och speciellt på bio. Typ åsne-skri eller elefant-trumpetar-skratt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: What grinds your gears?

Inlägg av reservjesus »

Magnutz skrev:
tobbe11 skrev:Jag stör mig ganska mycket på folk som skrattar jättehögt åt skämt som inte är roliga. Mest störande är det på bio. Blir inte kul att se en film när någon bakom en skrattar som en hyena åt nåt som inte ens är roligt.
Du kommer nog att inse att vi har lite olika humor i livet! Pålagda "Vänner"-skratt (eller annan mer modern Amerikansk sit-com) håller på att förstöra humorn. ;)

Sen håller jag med att det är störigt när folk skrattar för högt - det är alltid störande, tycker jag. :) Och speciellt på bio. Typ åsne-skri eller elefant-trumpetar-skratt.
Ska vi snacka bio så är nog det värsta som finns när folk applåderar efter filmen.. VARFÖR ?
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7141
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIF_Soldier »

reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
tobbe11 skrev:Jag stör mig ganska mycket på folk som skrattar jättehögt åt skämt som inte är roliga. Mest störande är det på bio. Blir inte kul att se en film när någon bakom en skrattar som en hyena åt nåt som inte ens är roligt.
Du kommer nog att inse att vi har lite olika humor i livet! Pålagda "Vänner"-skratt (eller annan mer modern Amerikansk sit-com) håller på att förstöra humorn. ;)

Sen håller jag med att det är störigt när folk skrattar för högt - det är alltid störande, tycker jag. :) Och speciellt på bio. Typ åsne-skri eller elefant-trumpetar-skratt.
Ska vi snacka bio så är nog det värsta som finns när folk applåderar efter filmen.. VARFÖR ?
Nej det värsta på bio är att folk går så fort eftertexterna rullar. Sitt ned till filmen är slut, otacksamma jävlar!

Inte bara ställer de sig upp som om nån tryckt en kaktus i arslet på dem - de har mage att STÅ KVAR och blockera skärmen om något klipp dyker upp bland eftertexterna. Jag hatar verkligen folk.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Silverminken
Inlägg: 277
Blev medlem: 2007-11-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Uppsala

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Silverminken »

DIF_Soldier skrev:
Nej det värsta på bio är att folk går så fort eftertexterna rullar. Sitt ned till filmen är slut, otacksamma jävlar!

Inte bara ställer de sig upp som om nån tryckt en kaktus i arslet på dem - de har mage att STÅ KVAR och blockera skärmen om något klipp dyker upp bland eftertexterna. Jag hatar verkligen folk.
hahaha!

Fast ja, där håller jag verkligen med dig. Fruktansvärt irriterande och det händer rätt ofta att det kommer ett litet extraklipp efter filmen men då får man resa sig och försöka kolla igenom allt folk som rusar iväg så fort filmen slutar. Och sätta sig ner igen kan dem inte göra då heller. Fattar inte varför det ska vara så bråttom ut ur salongen. SITT NER och slappna av..
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Skriv svar