What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

Arkju skrev:
Magnutz skrev:
diftobbe89 skrev:Haha är helt med dig där Mange, sånt där gör mig riktigt förbannad, och det är inte ofta jag blir arg, det ska gudarna veta.
Bäst (värst) är de som sitter och diskuterar med sin polare och verkar tro de sitter på puben/i köket på gruppboendet de kommer/rymmer från. Det kan i princip gå hur sjukt långsamt som helst och inte ens tutan på min V70 kan väcka dessa förartyper ur sin mentala slummer. Merde!

;)
Nej, "bäst" är miffona som kryper ut på tungt trafikerad motorväg (gärna skyltat "Kort påfart") i max 60 km/h och tvingar mig som ligger bakom att antingen tvärnita till stillastående, sätta bilen i räcket/diket för att påfarten tar slut eller simulera japansk WWII-kamikazepilot genom att kasta mig ut framför en långtradare som kommer dundrade i +100 km/h. Deras jävla beteende skapar helt livsfarliga situationer och de borde få körkortet draget för all framtid. Våga använda högerfoten för helvete!
:evil: :evil: :evil:
Medhåll. Dessa scaredeasies borde inte få köra bil.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sm910 »

Eh... ehe... är det här tråden där man erkänner att man körde EPA före körkortet? Skyldig. Fin déjà vu till alla ilskna bilister man på ett eller annat sätt retat upp genom att tuffa runt i sina lagliga 30 km/h i Stockholm med omnejd, framförallt påfarter var det alltid vissa... ehrm... vi kan kalla det samspelsfriktion.

Alla bondehån genom åren är förmodligen rättvis karma för att man ibland njöt av medtrafikanternas uppretade blickar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: What grinds your gears?

Inlägg av ciirree »

Att jag måste vänta 4 veckor (3 veckor och 5 dagar nu) tills jag får reda på om jag får jobb eller inte. Han gav mig "över 50% chans till jobb".

Sjukt jobbigt.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sm910 »

Patrik Westberg, Cmores hurtigt klämkäcka kommentator från västkusten som säkert är en trevlig prick men som går en på nerverna när man håller på något annat än Frölunda. Framförallt i matcher i Scandinavium. Förkärleken för det maffiga tryck som uppstår när ett halvtomt Scandinavium slentrianklappar med sina plastklappor delar vi inte riktigt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: What grinds your gears?

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Att jag måste vänta 4 veckor (3 veckor och 5 dagar nu) tills jag får reda på om jag får jobb eller inte. Han gav mig "över 50% chans till jobb".

Sjukt jobbigt.
Hur gick det?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Túrin Turambar »

sm910 skrev:Patrik Westberg, Cmores hurtigt klämkäcka kommentator från västkusten som säkert är en trevlig prick men som går en på nerverna när man håller på något annat än Frölunda. Framförallt i matcher i Scandinavium. Förkärleken för det maffiga tryck som uppstår när ett halvtomt Scandinavium slentrianklappar med sina plastklappor delar vi inte riktigt.
Haha! Jag förstår precis vad du menar. Sorgen i hans utrop när andra lag gör mål på Frölunda är uppenbar. Och så "det kommer en BOMB från Max Görtz"... ;)
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av crike »

ciirree skrev:Att jag måste vänta 4 veckor (3 veckor och 5 dagar nu) tills jag får reda på om jag får jobb eller inte. Han gav mig "över 50% chans till jobb".

Sjukt jobbigt.
Detta förstår jag helt och hållet. Rekryteraren tycker att den process jag är inne i är rätt "snabb".
Sista ansökningsdag var 31/10 och jag förväntas få svar nästa vecka efter fyra olika intervjuomgångar.
Inte vad jag kallar för en "snabb" process.

Självklart kommer en ev. löneförhandling handla om småpengar i jämförelse med den enorma summa som företaget lagt på rekryteringsbyrån och den konsult som utfört arbetet under tiden.
Ibland undrar man hur dom tänker.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: What grinds your gears?

Inlägg av JohanPez »

crike skrev:
ciirree skrev:Att jag måste vänta 4 veckor (3 veckor och 5 dagar nu) tills jag får reda på om jag får jobb eller inte. Han gav mig "över 50% chans till jobb".

Sjukt jobbigt.
Detta förstår jag helt och hållet. Rekryteraren tycker att den process jag är inne i är rätt "snabb".
Sista ansökningsdag var 31/10 och jag förväntas få svar nästa vecka efter fyra olika intervjuomgångar.
Inte vad jag kallar för en "snabb" process.

Självklart kommer en ev. löneförhandling handla om småpengar i jämförelse med den enorma summa som företaget lagt på rekryteringsbyrån och den konsult som utfört arbetet under tiden.
Ibland undrar man hur dom tänker.
De tänker att det är skitdyrt att värva fel. Givetvis trist att det drabbar folk som antingen går utan eller har ett jobb de måste bort från men så är det tyvärr.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIFtorped »

Att jag sitter på detta forum skriver en massa inlägg, har jag verkligen inget bättre för mig? Passa dig sirDIFmesserschmitt, snart går jag om dig i antal inlägg!
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av DIFtorped »

Ändrar mig lite och säger att; självutnämnda Besserwissrar som ALLTID måste ha sista ordet gör mig helt galen, speciellt de Besserwissrar som inte tål skämt, tycker de e ganska osköna typer!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17502
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: What grinds your gears?

Inlägg av SirDIFalot »

DIFtorped skrev:Ändrar mig lite och säger att; självutnämnda Besserwissrar som ALLTID måste ha sista ordet gör mig helt galen, speciellt de Besserwissrar som inte tål skämt, tycker de e ganska osköna typer!
Moget.
Expert.
Moderator 1
Moderator
Inlägg: 50
Blev medlem: 2015-02-11

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Moderator 1 »

DIFtorped skrev:Ändrar mig lite och säger att; självutnämnda Besserwissrar som ALLTID måste ha sista ordet gör mig helt galen, speciellt de Besserwissrar som inte tål skämt, tycker de e ganska osköna typer!
Hej

Du verkar ha bestämt dig för att upprepade gånger bryta mot uppförande-reglerna här på forumet. Fortsätter du blir du avstängd.

Till alla: Forumet är öppet för alla och klimatet ska tillåta alla att deltaga. Det är alltså inte okej att "göra som man vill" här. Läs igenom våra regler och följ dem.

Djurgården Hockey - Moderator
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

Oviljan att ens försöka greppa det övergripande.

Oförmågan att kliva bort från sin egen tankebubbla och se saker och ting ur flera perspektiv.

Obetänksamheten hos folk som sågar utan att bemöda sig med de två ovanstående punkterna.

Och Breitholz på twitter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Isabo »

sm910 skrev:Patrik Westberg, Cmores hurtigt klämkäcka kommentator från västkusten som säkert är en trevlig prick men som går en på nerverna när man håller på något annat än Frölunda. Framförallt i matcher i Scandinavium. Förkärleken för det maffiga tryck som uppstår när ett halvtomt Scandinavium slentrianklappar med sina plastklappor delar vi inte riktigt.
Tycker det är ett vanligt problem överlag; kommentatorer som är så färgade av ett visst lag, alternativt illa dold agg gentemot Stockholmslag och/eller Djurgården, att de fullkomligt förstör hela sändningen me4d sina orgasmvrål när "deras" lag gör mål och den totala besvikelsen i örsten när det är tvärtom. När matchen ä'r slut och DIF förlorat kan man vara mer uppe i taket över enögda kommentatorer än över själva förlusten av matchen.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Rix »

Människor som anser att deras åsikter är korrekta och därför de enda man kan ha. Går på universitetet i Stockholm och i klassen diskuteras dagligen olika saker som rasism, genus och diverse sådan frågor. Att ha åsikter är alltid bra, men det finns folk i klassen som inte kan prata med varandra för att deras åsikter inte stämmer överens.

SL, skiten fungerar knappt som den ska och nu ska de höja priset, det är mycket märkligt i min värld. Även om jag har körkort så är inte bil just nu ett alternativ då jag pluggar och helt enkelt inte har råd.
Skriv svar