What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Andspe »

Det här med kommuner och pengar.

Förstår inte hur det går ihop.

Det skiljer 1m spelarbudget mellan SAIK och Frölunda. Frölunda säljer dock 111 020 fler biljetter förra säsongen och hitintills har de sålt 106 932 fler biljetter än SAIK i år...

Vi har sålt 49 599 fler biljetter i år än Växjö, 51 135 fler biljetter än SAIK.


Bild
(2015/2016)

Bild
(2016/2017)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Mattias_87 »

Andspe skrev:
Det skiljer 1m spelarbudget mellan SAIK och Frölunda. Frölunda säljer dock 111 020 fler biljetter förra säsongen och hitintills har de sålt 106 932 fler biljetter än SAIK i år...

Vi har sålt 49 599 fler biljetter i år än Växjö, 51 135 fler biljetter än SAIK.
Frölunda har ett riktigt vidrigt avtal med sin arena, långt mycket värre än vad vi har. Förut sa man att vi betalade ca 100.000 per seriematch och att Frölunda betalar 700.000 per seriematch. Småstäderna betalar ännu mindre än vad vi gör.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Skidlöparn »

Usch så skevt inom svensk hockey att de lagen med minst publikunderlag ska ha de största ekonomiska musklerna tack vare sin kommundoping. Om TV-avtalet skulle spegla hur många som faktiskt kollar på de olika lagen skulle det se mycket mer rättvist ut. Man måste få förtjäna sin placering. Spyr på att läjkerz har drygt 5000 på läktarna idag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Mattias_87 »

Skidlöparn skrev:Usch så skevt inom svensk hockey att de lagen med minst publikunderlag ska ha de största ekonomiska musklerna tack vare sin kommundoping. Om TV-avtalet skulle spegla hur många som faktiskt kollar på de olika lagen skulle det se mycket mer rättvist ut. Man måste få förtjäna sin placering. Spyr på att läjkerz har drygt 5000 på läktarna idag.
Jag spyr tillsammans med dig faktiskt. Hockeymördare.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av android »

Mattias_87 skrev:
Skidlöparn skrev:Usch så skevt inom svensk hockey att de lagen med minst publikunderlag ska ha de största ekonomiska musklerna tack vare sin kommundoping. Om TV-avtalet skulle spegla hur många som faktiskt kollar på de olika lagen skulle det se mycket mer rättvist ut. Man måste få förtjäna sin placering. Spyr på att läjkerz har drygt 5000 på läktarna idag.
Jag spyr tillsammans med dig faktiskt. Hockeymördare.
Alltså jag gillar inte heller Växjö men det som i den här tråden benämns som klassiska lag har ju inte mycket mer. Brynäs hade väl 5300 i sin första kvartsfinal. FBK 6100. Skellefteå tog sig precis över 5000-strecket.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11814
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:
Mattias_87 skrev:
Skidlöparn skrev:Usch så skevt inom svensk hockey att de lagen med minst publikunderlag ska ha de största ekonomiska musklerna tack vare sin kommundoping. Om TV-avtalet skulle spegla hur många som faktiskt kollar på de olika lagen skulle det se mycket mer rättvist ut. Man måste få förtjäna sin placering. Spyr på att läjkerz har drygt 5000 på läktarna idag.
Jag spyr tillsammans med dig faktiskt. Hockeymördare.
Alltså jag gillar inte heller Växjö men det som i den här tråden benämns som klassiska lag har ju inte mycket mer. Brynäs hade väl 5300 i sin första kvartsfinal. FBK 6100. Skellefteå tog sig precis över 5000-strecket.
Håller med, alla är äckliga.
Ta bort allt motstånd, väl i ett slutspel så kommer vi bli livsfarliga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av JulesAttar »

http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsven ... ekonomiskt

Sjukt att Leksands kommunalråd går ut och pratar om att Leksand åkt ur. Lika fult som om Karin Wanngård i Stockholm hade uttalat sig om att gnaget inte gick upp.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Think if... »

Det här citatet var väl ändå bäst av allt "Ekonomiskt ser jag att vi från kommunen är mer välrustade än på väldigt länge."
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: What grinds your gears?

Inlägg av minalman »

Think if... skrev:Det här citatet var väl ändå bäst av allt "Ekonomiskt ser jag att vi från kommunen är mer välrustade än på väldigt länge."
Till och med ännu värre när man utökar citatet. "– Föreningen har en stabilare ekonomi och man jobbar långsiktigt. Ekonomiskt ser jag att vi från kommunen är mer välrustade än på väldigt länge. Nu gäller det bara att kämpa på och kriga på, säger Liljeberg." Snacka om att kommun och hockeylag vuxit ihop!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Think if... skrev:Det här citatet var väl ändå bäst av allt "Ekonomiskt ser jag att vi från kommunen är mer välrustade än på väldigt länge."
Till och med ännu värre när man utökar citatet. "– Föreningen har en stabilare ekonomi och man jobbar långsiktigt. Ekonomiskt ser jag att vi från kommunen är mer välrustade än på väldigt länge. Nu gäller det bara att kämpa på och kriga på, säger Liljeberg." Snacka om att kommun och hockeylag vuxit ihop!

Fyfan...
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av JulesAttar »

Lite bättre tongångar i Mora iallafall

"Som tur är tycks dock Moras kommunalråd Anna Hed (C) ha lärt av kommunens tidigare misstag. På direkt fråga från DT-sporten om kommunen, vid ett avancemang, skulle agera för att anpassa arenan efter SHL:s krav svarade Hed med befriande klarspråk: ”Nej, det skulle vara helt sjukt”. Angående Mora IK:s behov – och, får man förmoda, klubbdirektör Hermodsson ständiga frierier – löd svaret: ”Vi stödjer ingen elitverksamhet. De får finansiera den verksamheten själva.”

Förstår inte hur invånare i kommuner runt om i landet tillåter att skattepengar går till elitverksamhet. Ungdom är ju en annan sak, men det Leksand och Karlskrona exempelvis gör är ju smutsigt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Mattias_87 »

Att NHL spelare inte får spela OS 2018. Att man inte kan ta en paus på 17 jävla dagar för att spela den mest prestigefyllda turneringen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Millwall »

DIF
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 712
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Rojk »

Mycket snack om krav på ekonomi, antal sittplatser m.m. för att få spela i högsta ligan i Sverige. Allt jag kräver är att man inte har den hos laget.se som vilket annat gärdsgårdsgäng som helst.

Pinsamt och visar vilken nivå AFC Eskilstuna är på. https://www.laget.se/AFCUnited-A/

Att inte ha orange bakgrund på hemsidan kan också få vara med i kraven.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Millwall »

Hård snubbe!

http://www.ladbible.com/more/uk-daily-l ... l-20170606

"They had these long knives and started shouting about Allah. Then it was, 'Islam, Islam, Islam'.

"Like an idiot, I shouted back at them. I thought, 'I need to take the piss out of these bastards.' I took a few steps towards them and said, 'Fuck you, I'm Millwall.' "
Skriv svar