Musik

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Musik

Inlägg av Sudden »

The Gaslight Anthem, ett av de enda banden som gör kvalitativ musik nu för tiden.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Musik

Inlägg av sensei »

Julen närmar sig. I år känner jag att countryn är helt rätt sound för årets högtid.

Min egna (icke julspecifik) lista:



Någon milf i USA som har gjort en country-christamas lista:

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Musik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sudden skrev:The Gaslight Anthem, ett av de enda banden som gör kvalitativ musik nu för tiden.

Verkligen,
Som om Foo Fighters skulle tolka Magnus Uggla, fräckt....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Musik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Raus skrev:
seppuko skrev:
Raus skrev:Kan inte få nog av Oasis, just den här live versionen av Don't look back in anger är sjukt mäktig!

http://youtu.be/A7RWc9-Nvmk
Förr om tiden var man helt torsk på Oasis, nu ligger alla skivor bara och väntar där på en så man kan ta upp den magin igen. Helt sjukt va bra Oasis var fram tills ett par skivor på slutet. Synd att det blev som det blev mellan bröderna, men Noel var genit och han sjunger minst lika bra som Liam.
Jo, antar att du är lite äldre och fick uppleva Oasis när de var som bäst..Själv är man bara 20 år och missade smörgårdsbordet!
Just när Oasis slog igenom kändes ju deras kraftigt Beatles/TheWho/TheKinks-influerade musik lite kaxig & ny-fräscht, efter all trögflytande baktung "self-petty-Grunge".

Men nu så här efteråt känns det mest som en gäspning tycker jag.
De 2 första plattorna förstår jag varför dom sålde som smör, men särskilt unikt var det knappast.
Men visst var det ett gott hantverk, funkade även som en fin snabbguide inom genren för alla som missade 60-talet.

Meeen, inget Osasis utan The Stone Roses, där hittade Liam inspiration till sin nasalt bräkande slyngel-sång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Musik

Inlägg av Sudden »

Lee Harvey Oswald skrev:
Sudden skrev:The Gaslight Anthem, ett av de enda banden som gör kvalitativ musik nu för tiden.

Verkligen,
Som om Foo Fighters skulle tolka Magnus Uggla, fräckt....
Åh herregud, du vet ju inte vad du yrar om...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Musik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sudden skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Sudden skrev:The Gaslight Anthem, ett av de enda banden som gör kvalitativ musik nu för tiden.

Verkligen,
Som om Foo Fighters skulle tolka Magnus Uggla, fräckt....
Åh herregud, du vet ju inte vad du yrar om...

Jag sa bara vad jag tyckte det lät som, det kan ju vara svårt för dig att "tycka åt mig".
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9355
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Musik

Inlägg av Jim Morrison »



Här har ni något genialiskt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Musik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:

Här har ni något genialiskt.
Om man med genialiskt menar avskalat & sparsmakat så, visst, typ.... less is more.
Men vackert var det.

Om Dylan sjungit istället för att mumla & gett sjutton i att andas i munspel in & ut hela tiden kanske det hade blivit nåt sånt här?
Men & andra sidan har ju den gode Tom, bara nåt år efter denna inspelning låtit som ett "Bajen-Parkbänks-fyllo"..... i hela sin karriär
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9355
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Musik

Inlägg av Jim Morrison »



Mästerligt!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Musik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Här är 2 små visor med & av mig, som jag nyss färdigställt & fått publicerat på Spott&Fy och iTunes:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Musik

Inlägg av 1962FenderStrat »

Senseis 80-tals electro och country playlist går varm i min iPhone.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Musik

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:Här är 2 små visor med & av mig, som jag nyss färdigställt & fått publicerat på Spott&Fy och iTunes:
Vad är din roll i detta? Låter lite som dina inlägg lyder faktiskt. Bra producerat måste jag säga. Lite progressiv post-rock över det här men med en modern touch. Basisten är duktig och lägger ut en fin mäktig matta i mina sennheiser hd-650.

Gillar även stråkarna på slutet, men jag är ju sån..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Musik

Inlägg av sensei »

1962FenderStrat skrev:Senseis 80-tals electro och country playlist går varm i min iPhone.
Kul att glädja någon

Snart kommer även min lite mer glättiga discolista (lugn, inga sönderspelade låtar), stay tuned!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Musik

Inlägg av Staten »

Lee Harvey Oswald skrev:Här är 2 små visor med & av mig, som jag nyss färdigställt & fått publicerat på Spott&Fy och iTunes:
Låter mycket bra! Får lite Steven Wilson-vibbar från det där. Som Sensei skrev så är det mycket bra basslingor genom hela låten. Har du inget mer man kan få lyssna på?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Musik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Här är 2 små visor med & av mig, som jag nyss färdigställt & fått publicerat på Spott&Fy och iTunes:
Vad är din roll i detta? Låter lite som dina inlägg lyder faktiskt. Bra producerat måste jag säga. Lite progressiv post-rock över det här men med en modern touch. Basisten är duktig och lägger ut en fin mäktig matta i mina sennheiser hd-650.

Gillar även stråkarna på slutet, men jag är ju sån..
Äh, inget märkvärdigt, gör lite låtar när lusten faller på...och tid finns.
Står även för sång, gitarr, piano, Keyboards, stråkarrangemang och div slagverk.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar