DIFDokumentären 2011-2017 och vidare

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Ett första klipp har lagts ut på vår Youtube-kanal. Det är redigerat men se det som ett smakprov. Vi vill bara visa upp lite av vad vi gjort.

Klippet är från den 5 juli i år och vår andra intervju i projektet.

Ta mig till klippet nu!

/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev:Ett första klipp har lagts ut på vår Youtube-kanal. Det är redigerat men se det som ett smakprov. Vi vill bara visa upp lite av vad vi gjort.

Klippet är från den 5 juli i år och vår andra intervju i projektet.

Ta mig till klippet nu!

/Mange
Mycket spännande intervju.. Hyll hyll! Ser fram emot att se resten :) Speciellt med gamla idolen Tommy Söderström!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:
Magnutz skrev:Ett första klipp har lagts ut på vår Youtube-kanal. Det är redigerat men se det som ett smakprov. Vi vill bara visa upp lite av vad vi gjort.

Klippet är från den 5 juli i år och vår andra intervju i projektet.

Ta mig till klippet nu!

/Mange
Mycket spännande intervju.. Hyll hyll! Ser fram emot att se resten :) Speciellt med gamla idolen Tommy Söderström!
Tack för hyll! Mycket trevliga och intressanta och roliga grabbar! Väldigt roligt att få dela ut en del av materialet också. Arbetet görs för oss alla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Challen »

Mycket bra Magnutz!!! Längtar tills den är klar :)
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Challen skrev:Mycket bra Magnutz!!! Längtar tills den är klar :)
Tack!! Vi har alla jobbat bra med vårt projekt! Vi fortsätter arbetet i helgen, blir kanon!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nismo
Inlägg: 7
Blev medlem: 2013-01-09

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Nismo »

Hejsan!

Detta låter ju som en jäkligt intressant och roligt projekt, och som djurgårdare så följde man intensivt guldjakten under dessa underbara år! Även nu tycker jag det faktiskt är riktigt roligt att följa med våra älskade järnkaminer! :)

Jag jobbar med att redigera TV-program till vardags, och har bla. suttit och pillat med Sveriges värsta bilförare, Svenska miljonärer och Gladiatorerna för att nämna några få. Klipper och sitter mkt i After Effects till vardags också, och gör en del 3D saker på amatörnivå, och har tex. klippt massor av bilfilmer på fritiden:





Efter att ha läst lite om dokumentären och sett det lilla som gjort hittills så verkar detta som ett spännande projekt! Jag har i dagsläget hur mycket som helst att göra, men det går ju hela tiden upp och ner. Vågar inte erbjuda mig att redigera riktigt ännu då tid är en bristvara som sagt, men som insatt i branschen kommer jag gärna med förslag, upplägg, tips och råd om vad man bör tänka på i en mediaproduktion! Kanske även kan erbjuda mig att göra det grafiska jobbet till detta...

Vi kan ju höras av kanske?

Hade!

//Tomas
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Nismo skrev:Hejsan!

Detta låter ju som en jäkligt intressant och roligt projekt, och som djurgårdare så följde man intensivt guldjakten under dessa underbara år! Även nu tycker jag det faktiskt är riktigt roligt att följa med våra älskade järnkaminer! :)

Jag jobbar med att redigera TV-program till vardags, och har bla. suttit och pillat med Sveriges värsta bilförare, Svenska miljonärer och Gladiatorerna för att nämna några få. Klipper och sitter mkt i After Effects till vardags också, och gör en del 3D saker på amatörnivå, och har tex. klippt massor av bilfilmer på fritiden:





Efter att ha läst lite om dokumentären och sett det lilla som gjort hittills så verkar detta som ett spännande projekt! Jag har i dagsläget hur mycket som helst att göra, men det går ju hela tiden upp och ner. Vågar inte erbjuda mig att redigera riktigt ännu då tid är en bristvara som sagt, men som insatt i branschen kommer jag gärna med förslag, upplägg, tips och råd om vad man bör tänka på i en mediaproduktion! Kanske även kan erbjuda mig att göra det grafiska jobbet till detta...

Vi kan ju höras av kanske?

Hade!

//Tomas
Hej Tomas, riktigt kul att du hör av dig! Jag sitter på jobbet nu, sen ska jag till Hovet för match! men vi ska definitivt höras av! Tips, råd, och allt om redigering är välkommet! :)

Skicka ett PM till mig med kontaktuppgifter till dig!

Ha de!
/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Vi har lagt upp ett klipp från JK-dagen med klacksång och jubel.

Länken är HÄR --> http://youtu.be/DhLLtEqG4UI
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Stentuff »

Magnutz skrev:Vi har lagt upp ett klipp från JK-dagen med klacksång och jubel.

Länken är HÄR --> http://youtu.be/DhLLtEqG4UI
Underbar dag.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Ännu en lyckad intervju-session avklarad! Skönt att vara hemma - det är intensiva tider! :)

Ville bara tala om att vi arbetar vidare!

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Enbom »

Har ni filmat hela tredje perioden? Vore grymt att se ett klipp när vi gick från 0-1 till 3-1 på 1 minut.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Enbom skrev:Har ni filmat hela tredje perioden? Vore grymt att se ett klipp när vi gick från 0-1 till 3-1 på 1 minut.
Vi har intervjuat idag och matcherna har Viasat rättigheterna till så matcherna får vi inte filma. Däremot filmar vi klack/publik under pågående match.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Enbom »

Det var bilder på klacken under den perioden jag tänkte på.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Enbom skrev:Det var bilder på klacken under den perioden jag tänkte på.
Hmm, ja kamerorna rullade hela matchen och klippet vi har på vår Youtubekanal är till stor del från tredje perioden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Idag kommer vårt andra avsnitt av Legendarerna. Länkar kommer via Twitter, Facebook, forumet och DIF Hockey.se!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar