DIFDokumentären 2011-2017 och vidare

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Imorgon är vi på plats på Hovet igen!

Ny plats är vid A9. Kom förbi och köp ett eller fler exemplar av vår film!

Vi tar kort, Swish och kontanter!

Läs mer på vår hemsida
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Lucky Luke »

Igår när jag kom hem från jobbet låg ett mycket efterlängtad paket i brevlådan. Trots grått och trist väder blev tillvaron bra mycket ljusare och lättare när jag öppnade paketet och såg att det var filmen om Återkomsten! :D Jag bara älskar filmen, så mycket glädje den ger.
Massor av härliga minnen, såväl ljusa som bittra, från året då vi tog oss tillbaka till eliten efter mörkret i HA. Avslutningen den euforiska glädjen på isen när laget och alla supportrar på plats firade återkomsten till eliten gör i alla fall mig fortfarande tårögd. Jag har varit med ända sen 50 talet och upplevt massor av framgångar och SM guld med DIF Hockey, men tusan vet om jag någonsin tidigare har blivit så känslomässigt berörd som den där dagen i April 2014...
Så tusen tack till Mange och alla ni andra som har skapat detta stycke nutidshistoria till glädje och gagn för oss alla som älskar Djurgården! :D
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Lucky Luke skrev:Igår när jag kom hem från jobbet låg ett mycket efterlängtad paket i brevlådan. Trots grått och trist väder blev tillvaron bra mycket ljusare och lättare när jag öppnade paketet och såg att det var filmen om Återkomsten! :D Jag bara älskar filmen, så mycket glädje den ger.
Massor av härliga minnen, såväl ljusa som bittra, från året då vi tog oss tillbaka till eliten efter mörkret i HA. Avslutningen den euforiska glädjen på isen när laget och alla supportrar på plats firade återkomsten till eliten gör i alla fall mig fortfarande tårögd. Jag har varit med ända sen 50 talet och upplevt massor av framgångar och SM guld med DIF Hockey, men tusan vet om jag någonsin tidigare har blivit så känslomässigt berörd som den där dagen i April 2014...
Så tusen tack till Mange och alla ni andra som har skapat detta stycke nutidshistoria till glädje och gagn för oss alla som älskar Djurgården! :D
:) Härligt! Jag har postat en del diskar nu. Hoppas att fler väljer att köpa DVDn. De pengar som nu kommer in går, efter skatt/moms, till DIF Hockey.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash
Inlägg: 2247
Blev medlem: 2010-09-23

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Mash »

En utav de bättre dokumentärerna jag sett.
Välgjorda intervjuer, otroligt bra klippt och i helhet en fantastisk bra dokumentär.

Fortsätt så!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Mash skrev:En utav de bättre dokumentärerna jag sett.
Välgjorda intervjuer, otroligt bra klippt och i helhet en fantastisk bra dokumentär.

Fortsätt så!
Vi tackar så mycket för berömmet! Det har varit spännande tre år bakom kameran men nu, nu går vi vidare och fortsätter med nästa film!

Det finns för övrigt filmer att beställa där överskottet går till DIF Hockey. 250kr/st, frakten ingår. Maila magnus@difdokumentaren.se så ordnar vi resten! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Som ett led i våra planer med projektet och verksamheten kring DIFDokumentären går vi nu in som officiell sponsor till Djurgården Hockey och stöttar. När ni köper vår film och kommande filmer stöttar ni oss och Djurgården Hockey.

Tack!

/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Vi har exemplar kvar av vår film. Endast ca 100. Dessa vill jag inte ha i en låda i förrådet. Maila in din beställning till mig på magnus@difdokumentaren.se

I övrigt: http://youtu.be/KgOqNwqlhtw
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

View-siffran stiger och stiger på Youtube och vi har ca 100 ex kvar av DVDn.

Vi jobbar med att göra en ny film med och om vår klubb och det vore fint att kunna sälja slut resterande exemplar.

Har du ett ex i hyllan?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Hallå där!

Jag vill bara flagga för att det går att förhandsboka filmen om säsongen vi kämpade hem förnyat kontrakt!

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1335
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av MarcusDaze »

Ni som inte redan har köpt den tidigare filmen eller förhandsbokat nästa: TA ER I KRAGEN OCH GÖR DET! Allt jobb som Magnus och difdokumentären har lagt ner ska inte gå i spillo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

MarcusDaze skrev:Ni som inte redan har köpt den tidigare filmen eller förhandsbokat nästa: TA ER I KRAGEN OCH GÖR DET! Allt jobb som Magnus och difdokumentären har lagt ner ska inte gå i spillo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Som en liten bonus har vi nu några signerade exemplar att sälja. Markus Ljungh, Mikael Ahlén och Marcus Sörensen har signerat en handfull filmer var.

Priset är 250kr eller eget "Jag stöttar lite extra"-pris som är valfritt högre belopp.

Maila magnus@difdokumentaren.se och beställ.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Eftersom vi vill att alla exemplar av filmen ska hitta ut till Djurgårdare i världen talar jag nu om att vi har ett 70-tal filmer kvar. Cirka 20 av dem är enskilt signerade av Micke Ahlén, Markus Ljungh, Marcus Sörensen samt av Micke Tellqvist.

Se till att skaffa en film. Det stöttar oss som gör filmerna och också Djurgården Hockey.

Maila mig eller skicka PM. Mailadress står i inlägget ovan.

/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Hej! Vi kommer att trycka 500 ex.
De som förbeställt/kommer att förbeställa ska betala in pengarna i slutet av denna månad.

Vi kommer inte att släppa filmen via Youtube pga att vi måste få de tryckta exemplaren sålda.

Vi jobbar med flera lösningar gällande digital distribution men har ingen information om det just nu.

/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Det är med glädje vi nu släpper vårt teaser-reportage med och om DIF Hockey!

https://youtu.be/zjsBRXzMl3E

Varsågoda!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären 2012-2014 och vidare

Inlägg av Magnutz »

Vår film finns på https://difdokumentaren.solidtango.com/ och vårt arbete är beroende av att så många som möjligt ser den. 99kr kostar värdekoden och vill man dessutom ha en fin samlarDVD kostar denna 250kr och då ingår in värdekod i priset.

Gillar du vad vi gör? Hjälp då till att stötta vårt arbete genom att köpa våra filmer.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar