Notiser från förr!

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Notiser från förr!

Inlägg av Crashmash »

Förr, det kan vara för fem år sen eller det kan vara för 50 år sen. Tänkte skapa den här tråden med tanke på en artikel jag hittade, tänk om den skrivits i nutid.
Måndag 5 januari 1998

Lasse Falks straff: en massa spaghetti
LINKÖPING. Två stora portioner pasta måste spelarna i Huddinge äta efter varje match. Det har Lasse Falk bestämt.
- Killarna har tappat 100 kilo fett sedan jag tog över, myser Huddingetränaren.
Mat, fettmätning och 1-3-1 - Huddingetränaren Lasse Falk förnekar sig inte.
Hans spelare tappade 3-1 till 3-3 i slutperioden mot Linköping och var helt färdiga efteråt.

Dubbla portioner
Men istället för att vila ut i omklädningsrummet, tvingades de äta dubbla portioner med spaghetti och köttfärsås.
- Jag kör vidare på mitt kritiserade koncept, säger Lasse Falk.
- Och spelarna köper det så länge de blir bättre.
Lasse Falk vann tre raka SM-guld i Djurgården, 1989-1991, men det var under de två åren i Frölunda han på allvar insåg sambandet mellan kost och prestation.

Äta rätt viktigt
Att äta rätt är minst lika viktigt som att träna, och målsättningen är att få ner fetthalten och öka muskelstyrkan hos spelarna. Efter varje träning och match, ser han därför till att de äter ordentligt.
- Varje spelare har tappat fyra kilo fett och lagt på sig lika mycket i muskler, säger Falk.
- Enda skillnaden mot Frölundas diet, är att vår mat är billigare...
Huddinge kom rejält nederlagstippat till Linköping. Men Falks spelare uppträdde smart och disciplinerat, och gav inte det förväntade topplaget någon chans. Det var 1-3-1 när det är som mest effektivt.
Publiken visslade åt icingpuckarna och forecheckingen - det brydde sig inte Lasse Falk om. Det är ju poängen som räknas...