Köp- och säljtråden!

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Köp- och säljtråden!

Inlägg av ciirree »

4.9.5 skrev:
JohanPez skrev:Plasma är väl uppbyggt på silverjoner som "flyter omkring" och borde därför vara sämre till sport då det lätt blir släpigt?
Om vi då talar om samma prisklass vill säga.
Plasma är grymt för film pga färgåtergivning etc
LCD eller led är bra för vanligt tv och sport men se till att Hz är tillräckligt hög för spel och film hörna över 100 men rekommenderar över 200 för ultimata samt en kvalitetsbox eller CI modul
Att gå efter Hz är det första misstaget.

Hockeysändningar från digital TV visas i 50hz så det räcker med det.

Över 200, då snackar du väl Subfield som är en helt annan grej dock och ska inte jämföras med uppdateringsfrekvensen (hz).

Kort och gott. Skit i alla hz siffror.

Clouding i en LED är inget du kan påverka. Detta är en ojämn fördelning av bakgrundsbelysningen som syns mest i mörka scener.
I Plasma så kan du däremot motverka att bilden bränns fast genom att vara försiktig, dessutom har dagens Plasma mycket finesser som också motverkar.

Jag skulle köra på Plasma.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Sv: Köp- och säljtråden!

Inlägg av seppuko »

ciirree skrev:
4.9.5 skrev:
JohanPez skrev:Plasma är väl uppbyggt på silverjoner som "flyter omkring" och borde därför vara sämre till sport då det lätt blir släpigt?
Om vi då talar om samma prisklass vill säga.
Plasma är grymt för film pga färgåtergivning etc
LCD eller led är bra för vanligt tv och sport men se till att Hz är tillräckligt hög för spel och film hörna över 100 men rekommenderar över 200 för ultimata samt en kvalitetsbox eller CI modul
Att gå efter Hz är det första misstaget.

Hockeysändningar från digital TV visas i 50hz så det räcker med det.

Över 200, då snackar du väl Subfield som är en helt annan grej dock och ska inte jämföras med uppdateringsfrekvensen (hz).

Kort och gott. Skit i alla hz siffror.

Clouding i en LED är inget du kan påverka. Detta är en ojämn fördelning av bakgrundsbelysningen som syns mest i mörka scener.
I Plasma så kan du däremot motverka att bilden bränns fast genom att vara försiktig, dessutom har dagens Plasma mycket finesser som också motverkar.

Jag skulle köra på Plasma.
Fast Hz diskussionen är oavsett vad inte något man bör bortse ifrån. Det handlar ju om att skaffa sig en TV som passar det man tänker sig använda den till. Se på sport, film och kanske spela lite spel. Att sportsändningar matas ut i en viss upplösning och Hz eller liknande betyder inte att mottagningen sker lika smärtfritt. Speciellt hockey kräver något mer än 100hz för att flyta tillfredställande när mottagningen är kass (streama från S24). Däremot har de flesta TV-apparater i dagsläget utmärkta inställingsmöjligheter för att motverka släp och annat från snabba sändningar.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Köp- och säljtråden!

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:
ciirree skrev:
4.9.5 skrev:
JohanPez skrev:Plasma är väl uppbyggt på silverjoner som "flyter omkring" och borde därför vara sämre till sport då det lätt blir släpigt?
Om vi då talar om samma prisklass vill säga.
Plasma är grymt för film pga färgåtergivning etc
LCD eller led är bra för vanligt tv och sport men se till att Hz är tillräckligt hög för spel och film hörna över 100 men rekommenderar över 200 för ultimata samt en kvalitetsbox eller CI modul
Att gå efter Hz är det första misstaget.

Hockeysändningar från digital TV visas i 50hz så det räcker med det.

Över 200, då snackar du väl Subfield som är en helt annan grej dock och ska inte jämföras med uppdateringsfrekvensen (hz).

Kort och gott. Skit i alla hz siffror.

Clouding i en LED är inget du kan påverka. Detta är en ojämn fördelning av bakgrundsbelysningen som syns mest i mörka scener.
I Plasma så kan du däremot motverka att bilden bränns fast genom att vara försiktig, dessutom har dagens Plasma mycket finesser som också motverkar.

Jag skulle köra på Plasma.
Fast Hz diskussionen är oavsett vad inte något man bör bortse ifrån. Det handlar ju om att skaffa sig en TV som passar det man tänker sig använda den till. Se på sport, film och kanske spela lite spel. Att sportsändningar matas ut i en viss upplösning och Hz eller liknande betyder inte att mottagningen sker lika smärtfritt. Speciellt hockey kräver något mer än 100hz för att flyta tillfredställande när mottagningen är kass (streama från S24). Däremot har de flesta TV-apparater i dagsläget utmärkta inställingsmöjligheter för att motverka släp och annat från snabba sändningar.
På TV sändningar så behöver du inte över 100hz eftersom frekvensen är 50.
Om bilden släpar sig fram eller hackar så beror detta på fel inställningar eller kass insignal. Insignalen och materialet är det viktiga.
Försäljningstricks.

Streaming via nätet har jag ingen koll på alls what so ever. Jag tog för givet att han ville ha TV till digitalbox eftersom han hade Canal Digital.

När vi pratar 100-200 och till och med 600hz så är det lite hz fusk. Den visar samma bild flera gånger eller räknar fram mellanbilder. Många som jag känner kopplar ur denna funktion (om det går) för alla tycker inte detta gör bilden bättre.

Däremot så kan jag väl hålla med om att LED oftast har bättre bild till sport och spel. Men jag har alltid haft Plasma och mina hockeysändningar flyter på riktigt bra. Eller ja, flöt, eftersom jag inte har något Cmore abonnemang nu
#22 Södergren
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-09-04

Thomas Erikssons klubba till salu

Inlägg av #22 Södergren »

har en klubba som Thomas Eriksson spelade med....hela laget har signerat den.


http://gamla.tradera.com/signerad-hocke ... _214820871
mix
Inlägg: 1
Blev medlem: 2014-09-16

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av mix »

Tips! Tycker du 2000:- är för dyrt så får du gärna lämna ett bud, då det är jag som säljer. Mvh

http://www.tradera.com/item/343025/2156 ... gardens-if
solomond
Inlägg: 2
Blev medlem: 2015-01-24

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av solomond »

Hej, jag undrar lite om den här kan vara intressant?

Var 1:a pris i en spelturnering ca 1998(som jag vann) och anordnades av Difhockey,Sony,Egmont med flera i sammarbete med Illustratören David Gunnarson från Daveart.

Har haft den sedan dess och funderar nu på att sälja.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Skotte
Inlägg: 92
Blev medlem: 2010-12-15

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av Skotte »

solomond skrev:Hej, jag undrar lite om den här kan vara intressant?

Var 1:a pris i en spelturnering ca 1998(som jag vann) och anordnades av Difhockey,Sony,Egmont med flera i sammarbete med Illustratören David Gunnarson från Daveart.

Har haft den sedan dess och funderar nu på att sälja.
Vad får man punga upp för den där då?
solomond
Inlägg: 2
Blev medlem: 2015-01-24

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av solomond »

Fick ett bud på en Iphone 6 i byte, så en 8-10k iaf har jag väl tänkt.
egil1982
Inlägg: 1
Blev medlem: 2015-01-27
Säsongskort: Ja

gamla djurgårdströjor

Inlägg av egil1982 »

Hejsan!

Jag har en liten minisamling av gamla djurgårdsmatchtröjor från 80 och 90-talet..
så kallade game worn som spelats i

Är det ngn som har ngn matchtröja som bara ligger hemma i en garderob eller förråd som jag skulle kunna få köpa?

Skicka gärna ett mail isåfall, egilgronberg@gmail.com

Bästa djurgårdshälsningar
Egil
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av Daniel942 »

Nån som säljer Jakobs ANVÄNDA matchklubba från kvalserien? Betalar 100000:-
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:Nån som säljer Jakobs ANVÄNDA matchklubba från kvalserien? Betalar 100000:-
Skämtare där.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
SNI
Inlägg: 5
Blev medlem: 2014-05-08
Säsongskort: Ja

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av SNI »

Någon som är intresserad av Mikael Tellqvist vita matchanvända tröja från Europaligan? (slutet 90:talet)
Skicka meddelande om intresse finns, bilder kan mailas om mailadress lämnas.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ska sälja ett par hockeytröjor och tänkte att jag lägger ut Mats Sundins signerade Toronto-tröja här först. Får jag ett seriöst bud så får ni den, annars provar jag Blocket eller Tradera. Hittade en likadan på eBay och den ser ut och kostar så här: http://www.ebay.com/itm/MATS-SUNDIN-AUT ... 43a60c7d08

Äkthetsintyg finns. Maila så kan jag ta ett par bilder.

EDIT: Storlek 54 = ganska stor. Ska även sälja en toksnygg Gretzky-tröja i Edmontons fina färger, Iginlas Flames-tröja och Ovechkins Caps-tröja, alla signerade och med äkthetsintyg.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Köp- och säljtråden!

Inlägg av Ohddan »

Har en DIF hockey-hoodie svart. XL som krympte kopiöst i tvätten. Är väl en large idag då kanske? Vad vet jag om storlekar.

Endast köpt och tvättad. Synd att slänga så tänkte se ifall vi har nån fattig student som vill ta emot den mot fraktkostnaden?

http://shop.difhockey.se/hood-ton-i-ton ... c-168.aspx En sådan fast vit text och bara Djurgården ovanpå loggan.

Som sagt. Får inte pli nog på sambon att ta över den!
SNI
Inlägg: 5
Blev medlem: 2014-05-08
Säsongskort: Ja

Mikael Tellqvist Matchanvända tröja från europaligan,90-tal?

Inlägg av SNI »

Skriv svar