Hockeyjournalister och andra "experter"

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Johan Svensson tycker jag håller på att ta över som en av de bästa hockeyskribenterna. Balanserar skickligt mellan hyllningar och kritik mot det egna laget. Inte så lätt att vara nyanserad mot sitt hjärtas lag. Att han sedan kan erkänna sina fel istället för att vända kappan efter vinden är ännu en styrka. Skriver ofta positivt om vår publik vilket såklart också gillas. :wink:

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ledningen/
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av Donkels-2.0 »

Samtliga Aftonbladets journalister är patetiska populister . hatar hela högen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av Donkels-2.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Johan Svensson tycker jag håller på att ta över som en av de bästa hockeyskribenterna. Balanserar skickligt mellan hyllningar och kritik mot det egna laget. Inte så lätt att vara nyanserad mot sitt hjärtas lag. Att han sedan kan erkänna sina fel istället för att vända kappan efter vinden är ännu en styrka. Skriver ofta positivt om vår publik vilket såklart också gillas. :wink:

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ledningen/
Ja rödhöken är bra men så kan han också hockey till skillnad från dom andra snurrbollarna inom kvällspressen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av Stulle »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Johan Svensson tycker jag håller på att ta över som en av de bästa hockeyskribenterna. Balanserar skickligt mellan hyllningar och kritik mot det egna laget. Inte så lätt att vara nyanserad mot sitt hjärtas lag. Att han sedan kan erkänna sina fel istället för att vända kappan efter vinden är ännu en styrka. Skriver ofta positivt om vår publik vilket såklart också gillas. :wink:

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ledningen/
Gillar också knäppgöken, men jag tycker hans fokus på den breda massan har försämrats under de senaste åren. Utan att ha statistik så känns det som att 7/10 av hans artiklar i dagsläget handlar om Malmö. Tidigare innan han blev anställd av kvällspressen så skrev han mer om allt och alla vilket jag uppskattade mer.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av Praetori »

Stulle skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Johan Svensson tycker jag håller på att ta över som en av de bästa hockeyskribenterna. Balanserar skickligt mellan hyllningar och kritik mot det egna laget. Inte så lätt att vara nyanserad mot sitt hjärtas lag. Att han sedan kan erkänna sina fel istället för att vända kappan efter vinden är ännu en styrka. Skriver ofta positivt om vår publik vilket såklart också gillas. :wink:

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ledningen/
Gillar också knäppgöken, men jag tycker hans fokus på den breda massan har försämrats under de senaste åren. Utan att ha statistik så känns det som att 7/10 av hans artiklar i dagsläget handlar om Malmö. Tidigare innan han blev anställd av kvällspressen så skrev han mer om allt och alla vilket jag uppskattade mer.
Ja och det är dessutom utan passion för laget han följer.
Tänkte häromdagen att Tokhöken gått ner sig.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av pulverapa »

Sedan Aftonbladet börjat med betalvägg så har man slutat läsa Wennerholm... Det var en ny form av anrivirus-program.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nyström tror på Linköping som han tycker imponerat mest av alla lag.
Allvarligt, hur kan karln få fortsätta jobba på expressen? Eller rättare sagt, vad tråkigt att han får befinna sig på en position där hans röst hörs så mycket.
Tänk om vi kunde ha några icke sensationslystna hockeyjournalister. Några som analyserade och verkligen gick på djupet. Nyström, Wennerholm mfl håller liksom inte ens kvällstidningskvalité, mer "hänt i veckan"-nivå.

https://www.expressen.se/sport/kronikor ... tchserien/
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av -daniel- »

Nyström och Wennerholm är förmodligen de mest inkompetenta jubelidioterna som någonsin satt sig bakom ett tangentbord. Wennerholm är dock snäppet värre när det gäller kappvänderi:

"Lägg ner och ge Växjö guldet utan att spela - allt annat vore ren idioti!"

En vecka senare:

"Växjö bör vinna sin kvartsfinal men som vanligt är Brynäs ett bra slutspelslag och kan slå ut Växjö om allt klaffar".

Det som kanske är mest provocerande är att jag själv, i någon form av muntert självplågeri, tvingar mig själv att läsa deras dravvel gång på gång. Usch och fy.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hockeyjournalister och andra

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Sedan Aftonbladet börjat med betalvägg så har man slutat läsa Wennerholm... Det var en ny form av anrivirus-program.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Haha :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Nyström och Wennerholm är förmodligen de mest inkompetenta jubelidioterna som någonsin satt sig bakom ett tangentbord. Wennerholm är dock snäppet värre när det gäller kappvänderi:

"Lägg ner och ge Växjö guldet utan att spela - allt annat vore ren idioti!"

En vecka senare:

"Växjö bör vinna sin kvartsfinal men som vanligt är Brynäs ett bra slutspelslag och kan slå ut Växjö om allt klaffar".

Det som kanske är mest provocerande är att jag själv, i någon form av muntert självplågeri, tvingar mig själv att läsa deras dravvel gång på gång. Usch och fy.
Just detta kappvändande retar mig verkligen. Jag blir dessutom ledsen för hockeyns skull. Vi skulle vara förtjänta av en motsvarighet till exempelvis fotbollens Erik Niva.

Cmores experter är ofta också rätt undermåliga. Oavsett om ett lag är överlägset och vinner, det är jämn matchbild eller ett lag skrällvinner så är det nästan alltid så "rättvist" och "de hittade ett sätt att vinna". De ska försöka briljera och visa på detaljer som cementerar att det bara kunde sluta på ett sätt.
Nej, ibland är det bara ren och skär tur för det ena laget och inget annat. Som senast, Lhc hittade verkligen ingen väg att vinna mot oss. De hade flytet att i en relativt jämn match ha stolparna och marginalerna med sig samt en grym målvakt som var i zonen.
Rolv
Inlägg: 240
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av Rolv »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Nyström och Wennerholm är förmodligen de mest inkompetenta jubelidioterna som någonsin satt sig bakom ett tangentbord. Wennerholm är dock snäppet värre när det gäller kappvänderi:

"Lägg ner och ge Växjö guldet utan att spela - allt annat vore ren idioti!"

En vecka senare:

"Växjö bör vinna sin kvartsfinal men som vanligt är Brynäs ett bra slutspelslag och kan slå ut Växjö om allt klaffar".

Det som kanske är mest provocerande är att jag själv, i någon form av muntert självplågeri, tvingar mig själv att läsa deras dravvel gång på gång. Usch och fy.
Just detta kappvändande retar mig verkligen. Jag blir dessutom ledsen för hockeyns skull. Vi skulle vara förtjänta av en motsvarighet till exempelvis fotbollens Erik Niva.

Cmores experter är ofta också rätt undermåliga. Oavsett om ett lag är överlägset och vinner, det är jämn matchbild eller ett lag skrällvinner så är det nästan alltid så "rättvist" och "de hittade ett sätt att vinna". De ska försöka briljera och visa på detaljer som cementerar att det bara kunde sluta på ett sätt.
Nej, ibland är det bara ren och skär tur för det ena laget och inget annat. Som senast, Lhc hittade verkligen ingen väg att vinna mot oss. De hade flytet att i en relativt jämn match ha stolparna och marginalerna med sig samt en grym målvakt som var i zonen.
Håller med om kappvänderiet i dagstidningarna. De gillar även att lägga fram scenariot som är minst väntat. Tex: ”Växjö bör vinna sin kvartsfinal men som vanligt är Brynäs ett bra slutspelslag och kan slå ut Växjö om allt klaffar”. I detta fallet är det ingen som reagerar ifall det visar sig att Växjö vinner, det var ju väntat. Men om däremot Brynolf skulle vinna, då är det ju plus i kanten åt krönikören.

Experterna på tv har ju en tendens att lyfta fram en situation i spelet. Tex: att ett lag står upp bra vid offensiva blå. De kan givetvis finna 3 klipp på detta ifrån en period. Om det däremot har förekommit 33 ggr att så inte är fallet under samma period, är vi tittare (o)lyckligt ovetande om, eftersom de repriserna inte vevas gång på gång. Experterna i TV-rutan har ju liksom redan facit när de uttalar sig. Och är inte facit som de vill, får de oss med hjälp av repriser att få oss tittare att se det som de vill.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyjournalister och andra

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rolv skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Nyström och Wennerholm är förmodligen de mest inkompetenta jubelidioterna som någonsin satt sig bakom ett tangentbord. Wennerholm är dock snäppet värre när det gäller kappvänderi:

"Lägg ner och ge Växjö guldet utan att spela - allt annat vore ren idioti!"

En vecka senare:

"Växjö bör vinna sin kvartsfinal men som vanligt är Brynäs ett bra slutspelslag och kan slå ut Växjö om allt klaffar".

Det som kanske är mest provocerande är att jag själv, i någon form av muntert självplågeri, tvingar mig själv att läsa deras dravvel gång på gång. Usch och fy.
Just detta kappvändande retar mig verkligen. Jag blir dessutom ledsen för hockeyns skull. Vi skulle vara förtjänta av en motsvarighet till exempelvis fotbollens Erik Niva.

Cmores experter är ofta också rätt undermåliga. Oavsett om ett lag är överlägset och vinner, det är jämn matchbild eller ett lag skrällvinner så är det nästan alltid så "rättvist" och "de hittade ett sätt att vinna". De ska försöka briljera och visa på detaljer som cementerar att det bara kunde sluta på ett sätt.
Nej, ibland är det bara ren och skär tur för det ena laget och inget annat. Som senast, Lhc hittade verkligen ingen väg att vinna mot oss. De hade flytet att i en relativt jämn match ha stolparna och marginalerna med sig samt en grym målvakt som var i zonen.
Håller med om kappvänderiet i dagstidningarna. De gillar även att lägga fram scenariot som är minst väntat. Tex: ”Växjö bör vinna sin kvartsfinal men som vanligt är Brynäs ett bra slutspelslag och kan slå ut Växjö om allt klaffar”. I detta fallet är det ingen som reagerar ifall det visar sig att Växjö vinner, det var ju väntat. Men om däremot Brynolf skulle vinna, då är det ju plus i kanten åt krönikören.

Experterna på tv har ju en tendens att lyfta fram en situation i spelet. Tex: att ett lag står upp bra vid offensiva blå. De kan givetvis finna 3 klipp på detta ifrån en period. Om det däremot har förekommit 33 ggr att så inte är fallet under samma period, är vi tittare (o)lyckligt ovetande om, eftersom de repriserna inte vevas gång på gång. Experterna i TV-rutan har ju liksom redan facit när de uttalar sig. Och är inte facit som de vill, får de oss med hjälp av repriser att få oss tittare att se det som de vill.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis så.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av -daniel- »

Helt enig.

Är dock kluven när det gäller Galenhöken; han har vettiga tankar och idéer men hans språkbruk håller i allra bästa fall tonårsklass. Kanske är löjligt att gnälla men det stör mig något fruktansvärt.

En som faktiskt är vettig är Abrahamsson på Aftonbladet. Han kan hockey och kan dessutom resonera och framföra sakliga argument utan att jaga rubriker - åtminstone i jämförelse med ärkepuckot Wennerholm på samma blaska.
Bild
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av Stulle »

Min favoritrubrik är ändå "Lag x kan vinna SM-guld" som ofta kommer när det vankas slutspel.

Bild
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hockeyjournalister och andra "experter"

Inlägg av -daniel- »

UNDERBART DET ÄR MED FRIIDROTTS-VM.

Vi slipper nämligen läsa snillet Wennerholms hockeyartiklar på ett tag. Tror ni man kan be om förlängning på det där VM'et...?
Bild
Skriv svar