METAL!

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: METAL!

Inlägg av Rix »

Lee Harvey Oswald skrev:
Hahaha kan vara den skönaste versionen på länge. Ni som är hardcore metal fans, rankar ni Metallica som ett metal band?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: METAL!

Inlägg av seppuko »

Ja. Samt trehundra subgenres till hårdrock. Just hårdrocken har ju väldigt svårt att hålla ned antal olika namn på musiken och Metallica har varit och sniffat på flertalet genres under sina år.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: METAL!

Inlägg av Zephyrox »

Metallica är metal! Anser du något annat är du hårdrockens motsvarighet till vindistriktssnobbarna. Det spelar ingen roll om området får 3 soltimmar mer per år, det är fortfarande tillsatser du känner smaken av!
Metallica har väl stundtals varit mer ett rockband men en gång i tiden var de definitivt stilbildande.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: METAL!

Inlägg av JohanPez »

Rix skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Hahaha kan vara den skönaste versionen på länge. Ni som är hardcore metal fans, rankar ni Metallica som ett metal band?
Metal är ju bara hårdrock på engelska och självklart är Metallica ett hårdrocksband.
Subgenren som de tenderat att röra sig i (Thrash Metal) kan man ju inte klassa som annat än "True" sen att de var ute och vimsa när de fick slut på Dave Mustaines riff är ju en annan historia, dessutom kanske en nypa sanningsmodifierad men inte om du frågar mig ;)
Användarvisningsbild
TobbeONE
Inlägg: 80
Blev medlem: 2013-03-17
Ort: en jävla bondhåla

Re: METAL!

Inlägg av TobbeONE »

Rix skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Hahaha kan vara den skönaste versionen på länge. Ni som är hardcore metal fans, rankar ni Metallica som ett metal band?
En gång i tiden: Ja
Idag är de typ lika mycket metal som coldplay. Dvs inte alls. Men de e bara min åsikt.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: METAL!

Inlägg av Cirith Ungol »

Denna är lite småtrevlig (I Am the Black Wizards - surfversion)


PS. Kolla in för riktig jävla thräääääsh (Morbid Saint).

EDIT:
-daniel- skrev:Idag är det dags för att damma av ett av mina absoluta favorit thrashband som förtjänar så oerhört mycket större uppmärksamhet än de någonsin fått. Artillery!! Danmark är väl inte direkt känd som någon utspottare av suverän metal (mer än Mercyful Fate som är en annan favorit) men har ni missat detta band så är det dags att göra något åt det hela nu.
En av mina bästa live-upplevelser måste fan ha varit Artillery på Harry B James. Vi var kanske 20 pers framför scenen, men det var så jävla kul. Jag och min polare fick dra lite i förväg då vi skulle upp 4.30 nästa dag för att jobba i slakthusområdet, men det var värt att sova i max 2.5 timmar och jobba på styckeriet med en nackvärk från helvetet.

(Don't Break the Oath har nog ett av de bästa gitarrsounden någonsin tillsammans med Painkiller och Refugee Denied, apropå danskjävlar)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: METAL!

Inlägg av JohanPez »

Norska Leprous har släppt nytt och bandet överlag rekommenderas en lyssning eller två.

De är lite svårplacerade men lirar progressiv melodiös hårdrock med en del moderna influenser från den indie-popvärlden, inte minst när sångaren sjunger rent påminner om diton i Muse och liknande akter...
Bra är det i alla fall och inget tillrättalagt skit som man tröttnar på efter att ha lyssnat mer än några gånger.

Leprous - Congreation
https://open.spotify.com/album/73iINo84e7NRTomFUO9Nof
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: METAL!

Inlägg av Cirith Ungol »

Iron Maidens senaste album är rätt fantastisk och överträffade mina förväntningar helt och hållet.
Skriv svar